søndag den 17. april 2011

Stofbytte og ny besættelse.

Efter et par dejlige dage ved søen Fegen i Sverige med venner er jeg tilbage. Inden vi tog afsted i fredag fik jeg denne pakke med posten. Indpakket i lilla papir med neon grøn snor på smukkeste blogfacon, var resultatet af mit stofbytte med Fie med Fies Fjollerier. Et fint kort og nogle søde glansbilleder og en stor luns gult retroguf og et romantisk pudebetræk. Tusinde tak det glæder jeg mig til at bruge af.
Jeg nåede i sidste uge at begynde på min nye ide. Jeg skal prøve at gøre en lang historie kort. Men sagen er jo den vi har 4 børn tilsammen min mand og jeg. Så kaosset er stort når vi skal pakke til småture i sommerhus eller ferie, alt børnenes tøj blev blandet sammen og rodet blev kun større under ferierne. Så begyndte jeg at give hver barn sin egen pose med tøj med, så ved ungerne hvor deres rene tøj er henne og skal ikke spørge os hver gang de mangler noget. Plastikpose systemet har alligevel irriteret mig, da jeg synes det blev til plastikposesvineri selvom jeg har prøvet at samleposerne til skraldeposer efter brug. Så nu vil jeg sy poser til børnene som kan genbruges og bruges til snavsetøjsposer på hjemvejen. Nu da jeg har taget hul på bylden kan jeg se stofposer kan bruges alle steder, små poser til sko, vat på badeværelset, poser til regntøj i garderoben i børnehaven, en pose til det der skal skånevaskes og ikke skal havne i en kogevask fordi det tilfældigt lå i vasketøjskurven og bare røg med resten. jeg er gået pose amok. Poser at små stykker stof der ikke kan bruges til andet. Poser af stof der har for stort mønster til det kan bruges til børnetøj. Stof der af en eller anden årsag ikke kan bruges til tøj. Her en pose med brune striber kan blive en fin pose til min søn. Et par småposer af et lille pudebetræk, den aflange kan bruges til sko og den lille til nogle småting.
Gardinstof fraklip til en tøj- eller snavsetøjspose til rejser.
En pose af sødt bamsestof der havde for stort mønster til børnetøj.
Endnu en pose med for stort mønster til børnetøj.

Håber nogle kan bruge ideen, jeg er i hvertfald kun lige startet.

4 kommentarer:

  1. Hej monika.

    Jeg er glad for at kunne meddele dig, at du har vundet min give away. Så send mig endelig din adresse, så jeg kan fremsende dig din præmie.
    sarah_ellemark@hotmail.com

    Vh Sarah

    SvarSlet
  2. Super ide.....Havde ikke tænkt på at lave dem i forskellige størrelser. Kender godt plastikpose kaos når man rejser. Tror jeg snupper ideen.

    SvarSlet
  3. Hejsa

    Har du modtaget min mail vedr min adresse og sendt min gevinst afsted eller? Mvh Dorthe

    SvarSlet
  4. Dejligt at du blev glad for tingene:-) jeg glæder mig til at se hvad du får tryllet frem...

    SvarSlet